
Säntis des de la zona d'Appenzell / Säntis desde la zona de Appenzell / Säntis from Appenzell area
Cargado originalmente por Jordi Brió
S'ha de veure en / Hay que verlo en: / You must see in:
Tamany original / Tamaño original / Original size
Qualsevol que hagi estat a Suïssa us dirà que és un pais de postal, i també jo comparteixo aquesta opinió. Tant l'alta muntanya, impresionant i magnificent, com les planes suaument ondulades, amb aquell verd refulgent fins i tot a plè estiu (la foto es d'un agost...) semblen pensades, disenyades per fer la foto i que hi quedi tot molt ben posat.
I està clar també que es un territori molt humanitzat, on no hi queden pràcticament espais verges. Tota muntanya, vall o plana, es plena de casetes, sempre ben cuidades, i on poques vegades falten les notes carrinclones dels follets o nans decorant els seus jardins.
La foto es presa vora Appenzell, un bonic poble proper a Sankt Gallen, en la zona nororiental de Suïssa, vora Austria i Liechtenstein. No hi ha dubte que es preciós, i en la passejada no avig poder evitar de fer la panoràmica que cobreix el Säntis, el pic més important de la zona (el que te una antenna a sobre d'ell) i la resta de carenes que s'aixequen sobre la vall ondulada i verda.
-----------
Cualquiera que haya estado en Suiza os dirá que es un pais de postal, y también yo comparto ésta opinión. Tanto la alta montaña, impresionante y magnificente, como las llanuras suavemente onduladas, con ese verde refulgente incluso en pleno verano (la foto es de un agosto...) parecen pensadas, diseñadas para hacer la foto y que quede todo muy bien puesto.
Y está claro también que es un territorio muy humanizado, donde no quedan prácticamente espacios vírgenes. Toda montaña, valle o llanura, está llena de casitas, siempre bien cuidadas, y donde pocas veces faltan las notas cursis de gnomos o enanitos decorando sus jardines.
La foto está tomada cerca de Appenzell, un bello pueblo cercano a Sankt Gallen, en la zona nororiental de Suiza, cerca de Austria y Liechtenstein. No hay duda de que es precioso, y en el paseo no pude evitar tomar esta panorámica que cubre el Säntis, el pico más importante de la zona (el que tiene una antena en su cumbre) y el resto de cadenas montañosas que se elevan sobre el valle ondulado y verde.